AKHIRNYA, kulit saya licin tanpa jeragat.
Dah tak perlu mekap tebal-tebal.

Ini kisah pertarungan saya dengan jeragat.

Macam mana saya berjaya hilangkan jeragat di muka, selepas bertahun-tahun cuba macam-macam.

Hai, nama saya Zana.
Saya sudah berkahwin, berumur 43 tahun.
Kerja gomen.

Kisah saya macam ni…

Dulu, muka saya OK, takda masalah.

Tapi, sejak saya berumur 40an, tiba2 timbul jeragat di muka.
Muka pun kusam.

Sebab jeragat & kusam ni, muka saya nampak tua.

Ini buat saya malu nak jumpa kawan2 dan berdepan dgn org ramai.

Walaupun pakai baju cantik, lipstick merah menyala, tapi sebab pipi ada jeragat, jadi tak cantik.

Saya terpaksa pakai mekap tebal-tebal, sebelum keluar rumah, supaya orang tak perasan wajah sebenar saya.

Tapi, dalam rumah sendiri ?
Takkan nak pakai mekap ?

Depan suami.
Suami selalu tegur…
Paling stress, bila dia tegur :

“ tak buat apa2 ka nak hilangkan tompok kat muka tu ?

Bukan saya tak cuba apa-apa.

Saya cuba macam-macam kot.

Produk Watson guardian semua saya try.

Produk & petua yang kawan rekemen ? Pun saya try.

Produk oversea yang mahal2 ? Pun saya try.

Krim lah…Skincare lah…

Tapi, tak hilang-hilang.

Bukan saja tak hilang, malah makin gelap & banyak pulak jeragat saya.

Habis beribu, bertahun-tahun, tak menjadi.

Letih, membazir masa, membazir tenaga & membazir duit

Saya bukan idamkan kulit macam Fazura ke Siti Nurhaliza ke.

Saya Cuma nak kulit saya yang dulu.
Yang saya tak perlu mekap, bila keluar rumah, orang dah tegur cantik.

Saya jadi sangat kecewa.

Saya jadi pelik.

“ Kenapa dah try macam-macam pun, jeragat still tak hilang-hilang ? “

Jadi saya mula buat kajian sendiri, punca-punca jeragat susah nak hilang.

Ini hasil kajian saya.

TENGOK GAMBAR DI BAWAH.



Jeragat ni, yang kita nampak kat luar je.

Sebenarnya, yang kita tak nampak, jeragat ni ada akar.

Akar jeragat ni ada di lapisan bawah kulit.

Jadi, nak hilangkan jeragat ni, kita kena rawat dari akarnya.

Sebab kalau kita rawat hanya dari luaran saja (contoh : cream/serum/skincare), jeragat Cuma pudar di bahagian luaran je.

Tetapi, akar masih wujud.

Jadi, ia akan tumbuh balik, sebab akar masih ada dalam kulit.

PATUTLAH…

Ini lah punca selama ni, saya guna macam-macam skincare, tapi tak mendatangkan hasil.

Jadi, langkah pertama untuk hilangkan jeragat ialah :

PERTAMA : Rawat Jeragat dari dalam (akar)

Bukannya skincare.
Sebab skincare cuma pudarkan luaran, dan tak matikan akar jeragat.

Soalnya sekarang, macam mana nak rawat dari akar ?


Klik sini kalau nak tahu macam mana nak hilangkan jeragat dari akar.

Comments